tisdag, januari 26, 2010

Korv

Idag glömde jag bort 1343 g putsat grishjärta i:

1 liter vatten
57 g salt (Jan Hedh kan ta sig i häcken)
26 g socker
några kryddnejlikor
några kryddpeppakorn
ett par lagerblad

Det glömdes på balkongen och planeras att hittas igen om några dagar då det rimmat till sig något och jag förhoppningsvis kommit underfund med hur korvstoppningsmojängen till assistenten funkar...

Jag lurar på att blanda detta med speck som fanns billigt på citygross då hjärta är ganska magert som det är och jag var ganska radikal i putsningen. Hela förmaken inklusive öronen rök då jag gick loss på segeklaffarna så det är inte mycket fett kvar mer än det lilla som bäddar in LAD i sulcus intraventricularis. Sedan något salsiccia-aktigt med vitt vin, vitlök, fänkål och litet chilli, men vi får se vad som sker innan fredag.

Inga kommentarer: